Libertata omului este o problema profund teologica? Argumenteaza raspunsul tau ! (obligatoriu referinte din Biblie)
Dintre blogurile celor care au comentat acest articol se va extrage un blog care va aparea la sectiunea BLOGUL SAPTAMANII !
Atentie!! Nu se admit linkuri catre alte articole doar in cazul in care postati pe siteul dumneavoastra la subsolul articolului o legatura catre Blogosfera Crestina.
La mulți ani mamă! 88 e o vârstă foarte ok...
-
„La Mulți Ani” mamă! 88 e o vârstă binecuvântată! Îi mulțumesc lui
Dumnezeu că mi te-a ținut până acum! Vei fi binecuvântată și mai departe!
Mulțumesc ...
Acum o oră
1 comentarii:
Libertatea omului este una dintre cele mai profunde probleme teologice. Exista două feluri de libertate: libertatea de a alege între bine și rău și libertatea "din inima binelui" (expresia îi aparține lui Berdiaev). Prima, prin însăși natura ei, poate avea consecințe dezastruoase, inclusiv aceea de a se anula pe sine. Acest tip de libertate este ilustrat în Biblie de Adam și Eva, care au folosit-o în mod greșit, aducând după sine robia întregului neam omenesc. Cel de-al doilea tip nu are decât consecințe pozitive, pentru că el presupune că alegerea inițială a fost deja făcută în favoarea binelui. Această libertate este ilustrată de Isus, care, confruntat cu aceeași alegere între bine și rău, a ales binele, anulând astfel consecințele alegerii inițiale a lui Adam.
În general, lumea modernă înțelege prin libertate numai primul tip, libertatea de a alege. Dar aceasta e o libertate imatură, instabilă, care conține în sine germenii propriei distrugeri, putând duce, printr-o alegere greșită, chiar la opusul ei, robia. Numai libertatea "din inima binelui" e o libertate consacrată, matură, eliberatoare, pentru că e construită pe un fundament solid și conține în sine esența a tot ce e mai bun din ambele tipuri.
Trimiteți un comentariu